Regulamin sklepu
Regulamin sklepu
(obowiązujący od ___ _____ 2025 r., pobierz PDF)
Dzień dobry, cześć!
dziękuję, że zdecydowałaś/eś się zrobić zakupy w moim sklepie!
W regulaminie znajdziesz informacje związane z zawieraną umową (której przedmiotem jest treść cyfrowa jak wzór dokumentu, ebooka, usługa cyfrowa czy konsultacja) w tym m.in. o zasadach wykonania umowy oraz o przysługujących Ci prawach. Zapoznaj się proszę z regulaminem przed zawarciem umowy i pamiętaj, że w razie wątpliwości zawsze możesz skontaktować się ze mną za pomocą danych kontaktowych, które znajdziesz w dokumencie.
Regulamin obowiązuje od dnia __ _____ 2025 r. , a wcześniejsze wersje regulaminu znajdziesz na końcu dokumentu.
Udanych zakupów!
Ważne informacje:
Sprzedawcą i Usługodawcą jestem ja, czyli Justyna Pietraszko prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Justyna Pietraszko Kancelaria Radcy Prawnego w Żywcu (34-300) pod adresem ul. Żeromskiego 6, NIP: 5532570367.
Dane kontaktowe:
- skontaktuj się ze mną, jeśli masz pytania, odpowiem i wyjaśnię Ci ważne dla Ciebie kwestie,
- adres e-mail: kontakt@kancelariapietraszko.pl
- telefon: 660 670 164
Mój punkt kontaktowy:
- Stworzyłam punkt kontaktowy i dbam, by treści dostępne na mojej stronie i na Platformie były zgodne z prawem. Możesz zgłosić treść nielegalną lub niezgodną z warunkami korzystania z usług Platformy.
- Możesz wysłać zgłoszenie na adres e-mail kontakt@kancelariapietraszko.pl. Ten adres e-mail służy do zgłaszania treści nielegalnych i niezgodnych z warunkami korzystania z mojej strony, Sklepu, Platformy.
- W punkcie kontaktowym analizuję Twoje zgłoszenie i podejmuję odpowiednie działania.
- Więcej informacji o treściach nielegalnych i niezgodnych z Regulaminem znajdziesz poniżej.
Poniżej zamieszczam spis treści, który ułatwi Ci poruszanie się po regulaminie.
Spis treści
- §1 Definicje
- §2 Informacje ogólne
- §3 Usługi świadczone drogą elektroniczną- Konto Klienta, usługa złożenia Zamówienia
- §4 Składanie Zamówienia i zawarcie Umowy
- §5 Ceny Produktów i płatności
- §6 Konsultacje
- §7 Promocje i rabaty
- §8 Produkty
- §9 Treści cyfrowe i Usługi cyfrowe
- §10 Niezgodność Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową
- §11 Odstąpienie od Umowy i czas trwania Umowy
- §12 Przepisy dotyczące Przedsiębiorców
- §13 Dane osobowe
- §14 Pozasądowe rozwiązywanie sporów
- §15 Moderowanie treści i zgłaszanie nieprawidłowości (DSA)
- §16 Postanowienia końcowe
- FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- FORMULARZ REKLAMACJI
§1 Definicje:
Sprzedawca– Justyna Pietraszko prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Justyna Pietraszko Kancelaria Radcy Prawnego w Żywcu (34-300) pod adresem ul. Żeromskiego 6, NIP: 5532570367 zgodnie z dokumentem wygenerowanym z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W zakresie produktów o charakterze usługi posiadam status Usługodawcy, przy czym dla czytelności regulaminu w regulaminie określam się Sprzedawcą.
Możesz skontaktować się ze Sprzedawcą poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail: kontakt@kancelariapietraszko.pl, na adres korespondencyjny lub telefonicznie pod numerem 660670164.
Sklep– strona internetowa dostępna pod adresem URL: _____________ i podstronach.
Platforma– platforma internetowa, która pozwala dostęp do materiałów, treści zgodnych z Umową (np. na dostęp do kursu online) po zalogowaniu na Konto.
Produkt- produkt, który jest przedmiotem Umowy np. Treść cyfrowa, Usługa cyfrowa, Usługa.
Treść cyfrowa– treść wytworzona i dostarczona Klientowi w wersji cyfrowej np. wzór dokumentu, e-book, kurs online. Wzór dokumentu, e-book to Treść cyfrowa dostarczana w postaci pliku cyfrowego, który Klient pobiera na swoje urządzenie.
Usługa cyfrowa– usługa pozwalająca Konsumentowi na wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej albo wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Konsumenta lub innych użytkowników tej usługi albo inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.
Usługa– usługa świadczona na rzecz Klienta np. Konsultacja.
Usługa świadczona drogą elektroniczną– usługa świadczona bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), wykonywana za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania (np. Konto, usługa złożenia Zamówienia w Sklepie).
Klient– osoba fizyczna, osoba prawna lub podmiot będący jednostką niemająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
Konsument– osoba fizyczna dokonująca ze sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową osoby fizycznej.
Konsultacja– usługa polegająca na konsultacji, która odbywa się w formie online, zgodnie z opisem na Platformie i w terminie wspólnie ustalonym z Klientem.
Przedsiębiorca– osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą, posiadająca zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą i która dokonuje zakupu Produktu związanego bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą.
Przedsiębiorca na prawach konsumenta– osoba fizyczna, prowadząca działalność gospodarczą dokonująca zakupu Produktu, który jest bezpośrednio związany z działalnością gospodarczą tej osoby, ale z treści Umowy wynika, że Umowa ta nie posiada dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego zgodnie z art. 7aa ustawy o prawach konsumenta.
Użytkownik– podmiot korzystający ze Sklepu.
Umowa– umowa, której przedmiotem jest Produkt i która jest zawierana między Klientem, a Sprzedawcą na zasadach określonych w Regulaminie lub odrębnie przez strony. Umowa zawierana jest za pośrednictwem Sklepu lub w inny sposób ustalony przez strony (np. w ramach poczty e-mail). Umowa zawierana jest z chwilą potwierdzenia zawarcia Umowy przez Sprzedawcę. W ramach Umowy Sprzedawca zobowiązuje się do udostępnienia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej lub do świadczenia Usługi, a Klient do zapłaty Ceny.
Konto– usługa świadczona przez Sprzedawcę w ramach Sklepu i polegająca na indywidualnym dostępie Klienta do określonych funkcjonalności.
Zamówienie– oświadczenie woli Klienta składane Sprzedawcy za pośrednictwem środków bezpośredniego porozumiewania się stron (np. za pomocą formularza zamówienia dostępnego w ramach Sklepu, za pomocą pocztu e-mail). Poprzez przesłanie Zamówienia Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia Umowy, której przedmiotem jest Produkt oraz podaje dane niezbędne do zawarcia Umowy.
Operator płatności – _____________________.
Umowa o świadczeniu usług drogą elektroniczną– umowa zawierana między Klientem, a Sprzedawcą w zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną dostępnych w ramach Sklepu na warunkach określonych w Regulaminie.
Wymogi techniczne– minimalne wymogi techniczne, które pozwalają na korzystanie ze Sklepu, w tym do zawarcia Umowy, a to: 1) posiadanie urządzenia elektronicznego umożliwiającego dostęp do sieci Internet, 2) posiadanie aktywnego konta poczty e-mail i dostępu do poczty e-mail, 3) posiadanie aktualnej wersji przeglądarki internetowej Google Chrome, Safari, Mozilla lub Opera 4) posiadanie dostępu do sieci Internet.
Dla korzystania z Treści cyfrowej wymagane jest posiadanie ponadto oprogramowania umożliwiającego odczyt plików w formacie word, pdf, mobi, Epub.
Do korzystania z materiałów dostępnych w ramach Platformy na której udostępniane są Produkty o charakterze cyfrowym (np. szkolenia online, webinary, warsztaty online) konieczne jest posiadanie Konta w Sklepie oraz urządzenia elektronicznego umożliwiającego dostęp do sieci Internet.
Cena- cena Produktu prezentowana na stronie Sklepu. W przypadku obniżenia Ceny Sprzedawca wskazuje obok ceny promocyjnej ostatnią najniższą Cenę Produktu z ostatnich 30 dni przed obniżką Ceny.
Dzień roboczy– dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Regulamin– niniejszy dokument.
Ustawa o prawach konsumenta– ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku ((Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.).
Kodeks cywilny– ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. ( Dz.U. 1964 Nr 16, poz. 93 z późn. zm).
Ustawa o prawie autorskim– ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U. 1994 Nr 24, poz. 83 z późn. zm.).
DSA– Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).
§1 Informacje ogólne
- W ramach Sklepu Sprzedawca umożliwia zawarcie Umowy, której przedmiotem są Produkty przedstawione w ramach Sklepu, takie jak wzory dokumentów, e-booki, szkolenia online czy Konsultacje. Korzystanie ze Sklepu i złożenie Zamówienia wymaga spełnienia Wymogów technicznych i posiadania Konta.
- Klient zapoznaje się z Regulaminem przed zawarciem Umowy, a Sprzedawca umożliwia Klientowi zapoznanie się i zapisanie dokumentu w każdym momencie. Złożenie Zamówienia oznacza, że Klient zapoznał się z Regulaminem i go akceptuje.
- Informacje dotyczące Produktów prezentowanych w ramach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, której przedmiotem jest Produkt.
- Ceny Produktów prezentowane na stronie Sklepu są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT) i są wyrażone w polskiej walucie.
- Zawarcie Umowy w Sklepie możliwe jest jako gość lub po zalogowaniu się na Konto (podczas składania pierwszego Zamówienia w Sklepie Konto tworzone jest automatycznie).
- W ramach strony Sklepu znajdują się także materiały tekstowe, wizualne czy audiowizualne z którymi można zapoznać się bezpłatnie (artykuły, materiały video itd.), przy czym należy pamiętać, że treści te nie stanowią porady i nie zastąpią indywidualnej konsultacji podczas której omówione są poszczególne zagadnienia w oparciu o indywidualne kwestie dotyczące danego podmiotu i jego sytuacji.
- Sprzedawca podejmuje działania zmierzające do zapewnienia bezpieczeństwa świadczenia usług oraz w ramach korzystania ze Sklepu, w szczególności korzysta z usług zweryfikowanych dostawców, korzysta ze środków mających na celu zapobieganie modyfikacji i pozyskiwania danych osobowych przez podmioty trzecie, korzysta z legalnego i aktualnego oprogramowania oraz dokonuje cyklicznych audytów bezpieczeństwa.
- Sprzedawca zwraca uwagę na konieczność zachowania odpowiednich środków bezpieczeństwa podczas korzystania ze Sklepu, a w szczególności zaleca:
a) Korzystanie z odpowiednio zabezpieczonych urządzeń elektronicznych oraz korzystanie oryginalnego oprogramowania,
b) Nieujawniania danych umożliwiających dostęp do konta poczty elektronicznej, Konta czy urządzenia elektronicznego podmiotom trzecim,
c) Korzystanie z aktualizowanego oprogramowania antywirusowego na urządzeniu elektronicznym wykorzystywanym do korzystania z sieci Internet,
d)Bieżącą aktualizację oprogramowania zainstalowanego na urządzeniu elektronicznym,
e) Bieżącą aktualizację wiedzy w zakresie powszechnych zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet (w tym w zakresie dokonywania zakupów online). - W przypadku otrzymania od Sprzedawcy wiadomości wzbudzającej niepokój, Sprzedawca prosi o kontakt poprzez dane wskazane w Regulaminie i zaleca ostrożność ze strony Użytkownika Strony.
- Sprzedawca wskazuje, że w ramach korzystania ze Sklepu Klient jest zobowiązany do:
- Korzystania ze Sklepu i udostępnianych funkcjonalności zgodnie z przeznaczeniem, zasadami opisanymi w opisie Produktu, zgodnie z Regulaminem, zgodnie z przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego oraz w sposób niezakłócający korzystania ze Sklepu przez innych Użytkowników i Klientów,
- Podawania w ramach funkcjonalności Sklepu danych prawdziwych i aktualnych, niezbędnych do skorzystania z danej funkcjonalności, aktualizowania danych oraz do niepodawania danych nieprawdziwych czy dotyczących osób trzecich,
- Niezamieszczania treści godzących w podmioty trzecie, w szczególności w dobre imię lub renomę, prawa autorskie innych podmiotów, w tym Sprzedawcy, treści rasistowskich, zmierzających do ośmieszenia, upokorzeniu lub innego niekorzystnego dla osoby trzeciej działania,
- Niezamieszczania treści niezwiązanych z tematyką materiału do którego się odnoszą lub z tematyką treści zamieszczonych w Sklepie,
- Niezamieszczania złośliwego oprogramowania,
- Niezamieszczania treści marketingowych bez zgody Sprzedawcy.
§3 Usługi świadczone drogą elektroniczną- Konto Klienta, usługa złożenia Zamówienia
- W ramach Sklepu Sprzedawca umożliwia stworzenie Konta. Konto pozwala na dostęp do statusu Zamówienia, historii zamówień złożonych w Sklepie, korzystanie z Produktów dostępnych w ramach Platformy zgodnie z Umową oraz na zapamiętanie i edycję danych Klienta.
- Zapewnienie możliwości korzystania z Konta stanowi Usługę świadczoną drogą elektroniczną. Konto tworzone jest po wypełnieniu formularza rejestracji Konta w Sklepie i potwierdzeniu poprzez wybór przycisku „Zarejestruj się” lub innego o jednoznacznym brzmieniu lub w przypadku zaznaczenia odpowiedniej opcji w czasie składania Zamówienia w Sklepie. Jeśli Zamówienie nie jest składane za pośrednictwem Sklepu, a posiadanie Konta jest niezbędne do korzystania z Produktu, Konto tworzone jest automatycznie przez Sprzedawcę.
- W formularzu rejestracji Konta należy wskazać:
a) imię i nazwisko,
b) adres e-mail,
c) hasło. - Po utworzeniu Konta, Sprzedawca przesyła potwierdzenie i link aktywacyjny na adres e-mail wskazany przez Klienta, a Klient potwierdza jego utworzenie (moment zawarcia umowy o prowadzenie Konta). Użytkownik loguje się na swoje Konto za pomocą loginu i samodzielnie ustalonego hasła. Brak potwierdzenia utworzenia Konta w terminie 14 dni od dnia otrzymania wiadomości o której mowa w zdaniu poprzednim powoduje usunięcie Konta.
- Złożenie Zamówienia w Sklepie wymaga założenie Konta.
- Usługa utrzymania Konta świadczona jest przez Sprzedawcę przez czas trwania Umowy, a następnie nie krócej niż 12 miesięcy od dnia ostatniego zalogowania się na Konto.
- W ramach formularza rejestracyjnego Konta należy wskazać dane dotyczące osoby zakładającej Konto i zabrania się podawania danych nieprawdziwych.
- Klient może wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta w każdym momencie. Dyspozycję usunięcia Konta należy zgłosić Sprzedawcy za pomocą danych kontaktowych wskazanych w Regulaminie. Konto usuwane jest w terminie do 14 dni roboczych od dnia otrzymania dyspozycji usunięcia Konta.
- Każdy Klient może założyć jedno Konto w ramach Sklepu. Nie jest dozwolone utworzenie kilku Kont dla jednego podmiotu oraz zabrania się udostępniania danych do logowania do Konta podmiotom trzecim.
- Po utworzeniu Konta Klient, w wypadku dokonywania kolejnych zakupów w Sklepie, korzysta z utworzonego wcześniej Konta Klienta i podczas składania Zamówienia potwierdza swoje dane zapisane w ramach Konta.
- Sprzedawca może wypowiedzieć umowę, której przedmiotem jest Konto z zachowaniem 30 dni wypowiedzenia, przy czym w wypadku gdy Konto umożliwia Klientowi korzystanie z Produktu, umowa, której przedmiotem jest Konto Klienta zostanie rozwiązana nie wcześniej niż z dniem wygaśnięcia Umowy, której przedmiotem jest Produkt dostępny za pomocą Konta o ile wypowiedzenie nie następuje z ważnych powodów.
- Usługa pozwalająca na złożenie Zamówienia została opisana w części dotyczącej złożenie Zamówienia w Sklepie.
- Reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu i Usługami świadczonymi drogą elektroniczną należy kierować na adres korespondencyjny Sprzedawcy lub adres e-mail kontakt@kancelariapietraszko.pl. Sprzedawca potwierdza otrzymanie reklamacji niezwłocznie i rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia otrzymania. Informacja o rozstrzygnięciu reklamacji jest przesyłana na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu reklamacyjnym. Sprzedawca rekomenduje wskazanie w wiadomości reklamacyjnej powodu reklamacji, daty odkrycia nieprawidłowości, danych kontaktowych Klienta i żądania Klienta choć brak wskazania ww. nie wpływa na skuteczność zgłoszenia reklamacyjnego.
- Sprzedawca świadczy usługę Newslettera w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, przy czym zasady funkcjonowania Newslettera zostały opisane w Regulaminie Newslettera.
§4 Składanie Zamówienia i zawarcie Umowy
- Sprzedawca umożliwia złożenie Zamówienie na dany Produkt w ramach Sklepu za pomocą funkcjonalności Sklepu pozwalającej na dodanie Produktu do koszyka, modyfikację Zamówienia, dodanie danych niezbędnych do złożenia Zamówienia i złożenie Zamówienia (jednorazowa Usługa świadczona drogą elektroniczną w Sklepie, która rozpoczyna się w momencie dodania Produktu do koszyka w Sklepie i trwa do momentu złożenia Zamówienia, którego przedmiotem jest Produkt/Produkty dodane do koszyka w ramach składania jednego Zamówienia).
- Sprzedawca umożliwia złożenie Zamówienia w Sklepie 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Proces złożenia Zamówienia polega na dodaniu Produktu/Produktów do koszyka w Sklepie, a następnie na przejściu do formularza Zamówienia i uzupełnieniu formularza Zamówienia. W wypadku gdy Klient posiada Konto w Sklepie potwierdza prawidłowość i aktualność danych, w wypadku gdy dokonuje zakupów po raz pierwszy i nie posiada Konta Klienta, Klient uzupełnia formularz Zamówienia w zakresie niezbędnych danych wskazując w nim:
a) Imię i nazwisko,
b) Adres rozliczeniowy (adres zamieszkania),
c) Adres e-mail,
d) Numer telefonu,
e) Adres do doręczeń (w wypadku gdy różni się od adresu rozliczeniowego i Klient wybiera odpowiednia opcję w formularzu Zamówienia),
f) Firmę i NIP w wypadku gdy Klient dokonuje zakupu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
W wypadku gdy Klient żąda wystawienia faktury zaznacza odpowiednią opcję w formularzu Zamówienia, przy czym NIP do faktury należy wskazać przed złożeniem Zamówienia.
4. W dalszej kolejności składania Zamówienia Klient wybiera sposób płatności spośród dostępnych w Sklepie płatności. Następnie Klient zapoznaje się z Regulaminem i Polityką prywatności Sprzedawcy, akceptuje treść ww. dokumentów (akceptacja jest dobrowolna ale niezbędna do złożenia Zamówienia) i składa Zamówienie poprzez wybór przycisku „Kupuję i płacę” lub innego równoznacznego. W dalszej kolejności Klient opłaca Zamówienie. Złożenie Zamówienia oznacza złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia Umowy, której przedmiotem są Produkty wskazane w Zamówieniu i opłacenie Zamówienia. Do czasu wybrania przycisku „Kupuję i płacę” lub innego równoznacznego, Klient ma możliwość weryfikacji Produktów znajdujących w koszyku, dodania kolejnych lub usunięcia Produktów z koszyka.
5. Sprzedawca przesyła potwierdzenie otrzymania Zamówienia na adres e-mail wskazany w Zamówieniu i rozpoczyna proces weryfikacji Zamówienia.
6. Niezwłocznie po weryfikacji Zamówienia Sprzedawca przesyła do Klienta potwierdzenie przyjęcia oferty złożonej w ramach Zamówienia wraz z informacją o rozpoczęciu realizacji Zamówienia lub informację o odmowie przyjęcia całej lub części oferty złożonej przez Klienta w ramach Zamówienia. Sprzedawca przesyła Klientowi podsumowanie zawierające najważniejsze informacje o zawartej Umowie.
7. Umowa zostaje zawarta z chwilą przyjęcia Zamówienia w ramach przesłania wiadomości, w ramach której Sprzedawca potwierdza przyjęcie Zamówienia. W przypadku gdy Zamówienie opłacane jest na podstawie faktury wystawionej przez Sprzedawcę, Klient uiszcza Cenę w terminie wskazanym na fakturze. W przypadku braku opłacenia Ceny w terminie wskazanym na fakturze, Umowę uważa się za niezawartą.
8. W przypadku gdy Sprzedawca odmawia przyjęcia całej lub części oferty złożonej przez Klienta w ramach Zamówienia, Sprzedawca zwraca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od wysłania wiadomości z odmową przyjęcia oferty, uiszczone przez Klienta płatności w zakresie części Zamówienia, której dotyczy nieprzyjęcie oferty.
9. Zwrot płatności wykonywany jest przez Sprzedawcę na konto bankowe przy pomocy którego Klient opłacił Zamówienie lub na kartę płatniczą za pomocą której dokonano opłacenia Zamówienia lub na rachunek bankowy wskazany przez Klienta.
10. Sprzedawca przesyła Klientowi w terminie do 7 dni od dnia zawarcia Umowy dowód zakupu w formie elektronicznej, co oznacza, że fakturę lub paragon przesyłany jest na adres e-mail wskazany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
11. Sprzedawca może przeprowadzać w ramach Sklepu przedsprzedaż Produktów, która polega na określeniu dłuższego niż standardowy czas realizacji Zamówienia, a w takim wypadku Zamówienie Klienta zostanie zrealizowane w terminie określonym w Sklepie.
12. Klient może skontaktować się ze Sprzedawcą w sprawie Zamówienia za pomocą danych kontaktowych wskazanych w Regulaminie. Sprzedawca może skontaktować się z Klientem w celu wyjaśnienia wątpliwości związanych ze złożonym Zamówieniem, za pomocą danych kontaktowych wskazanych przez Klienta.
13. Do czasu dokonania płatności w Sklepie, Klient ma możliwość anulowania Zamówienia zaprzestając podejmowania kolejnych działań zmierzających do złożenia Zamówienia zgodnie z Regulaminem.
14. Klient podaje w formularzu Zamówienia dane prawdziwe. Sprzedawca ma prawo wstrzymania procesu weryfikacji lub kompletowania Zamówienia w wypadku, gdy dane podane przez Klienta budzą wątpliwości i w takim wypadku Sprzedawca kontaktuje się z Klientem w celu potwierdzenia prawidłowości danych wskazanych w Zamówieniu. W przypadku braku możliwości kontaktu z Klientem, Sprzedawca wyjaśnia przyczyny wstrzymania działań w ramach kontaktu Klienta ze Sprzedawcą. Nie można zawrzeć Umowy anonimowo lub pod pseudonimem w ramach Sklepu.
§5 Ceny Produktów i płatności
- Podczas składania Zamówienia obowiązują Ceny Produktów wskazane w Sklepie.
- Ceny Produktów zawierają podatki i są cenami brutto i wyrażone się w polskich złotych.
- Ceny prezentowane w Sklepie nie są indywidualnie dostosowywane do Użytkownika, Sprzedawca nie korzysta z funkcjonalności pozwalających na profilowanie i indywidualne ustalanie Ceny Produktu w oparciu o parametry dotyczące Użytkownika.
- Sprzedawca umożliwia wybór różnych sposobów płatności w ramach Sklepu, przy czym Klient jest poinformowany o dostępnych formach płatności przed złożeniem Zamówienia.
- W ramach Sklepu dostępne są wskazane poniżej metody płatności:
a) Szybki przelew internetowy (dostawca usługi ___________),
b) BLIK (dostawca usługi ___________).
c) Płatność kartą płatniczą (dostawca usługi __________.
Zamówienie zostanie anulowanie w razie braku odnotowania płatności w terminie 60 minut od momentu wybrania przycisku „Kupuję i płacę”.
6. W wyjątkowych wypadkach Sprzedawca przewiduje możliwość uiszczenia płatności przelewem tradycyjnym, przy czym w takim wypadku należy skontaktować się ze Sprzedawcą w celu otrzymania danych do uiszczenia płatności. W wypadku tego rodzaju płatności za Zamówienie, Sprzedawca potwierdza zawarcie Umowy po zaksięgowaniu płatności na swoim koncie bankowym.
7. Uiszczenie płatności w ramach Sklepu następuje w drodze online, za pomocą operatora (operatorów) płatności wskazanego w Sklepie. Płatności dokonywana jest między Klientem, a operatorem płatności. Sprzedawca nie przechowuje numerów kart płatniczych Klientów.
§6 Konsultacje
- W moim Sklepie możesz kupić Konsultację.
- Czas trwania konsultacji określony jest w opisie produktowym, tak samo jak jej przedmiot. W razie braku określenia w opisie produktowych Konsultacji czasu jej trwania, Konsultacja trwa 50 minut, a w razie braku określenia przedmiotu Konsultacji, Konsultacja dotyczy prawnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej z obszaru prawa biznesu (np. spółki handlowe, w tym zagadnienia korporacyjne, RODO, e-commerce).
- Konsultacja odbywa się w formie online, zgodnie opisem produktowym i w terminie ustalonym przez nas wspólnie lub wybranym przez Ciebie spośród terminów udostępnionych przeze mnie w udostępnionym Ci kalendarzu.
- Masz prawo zmienić termin Konsultacji w terminie do 24 godzin przed ustalonym terminem odbycia się Konsultacji. W takim wypadku przesyłasz mi wiadomość na adres kontaktowy wskazany w Regulaminie. Ustalamy nowy termin spotkania.
- W przypadkach nagłych i niezależnych od Ciebie o których mnie poinformujesz, dopuszczam możliwość odbycia się Konsultacji w innym terminie, także w wypadku niezachowania przez Ciebie terminu zmiany terminu Konsultacji, w miarę moich możliwości organizacyjnych i czasowych.
- W razie braku odwołania przez Ciebie Konsultacji w terminie wskazanym w ust. 4 lub Twojej nieobecności na Konsultacji, nie przysługuje Ci dodatkowa Konsultacja.
- Pamiętaj aby zapewnić sobie możliwość udziału w Konsultacji online tj. sprawdź swoje połączenie internetowe i czy spełniasz wymagania techniczne. Nie odpowiadam za Twoje problemy techniczne, w tym te które uniemożliwiają przeprowadzenie Konsultacji lub Twój udział w Konsultacji w takim wypadku.
- W razie spóźnienia się na Konsultację, nie podlega ona wydłużeniu.
- Konsultacja odbywa się w formie online, za pomocą platformy Google Meet.
§7 Promocje i rabaty
- Sprzedawca przewiduje możliwość czasowego obniżenia Ceny Produktów, a w takim wypadku obok aktualnej Ceny Produktu wskazana będzie także najniższa Cena Produktu z 30 dni przed obniżką Ceny Produktu. Obniżenie Ceny nie ma wpływu na Umowy zawarte przed zmianą Ceny Produktu.
- Sprzedawca przewiduje możliwość użycia kodów rabatowych w ramach Sklepu, które pozwalają na obniżenie Ceny Zamówienia. Kod rabatowy może uprawniać do obniżki wartości Zamówienia o określoną kwotę brutto lub określony procent Ceny brutto Zamówienia.
- Kody rabatowe mają określony czas ważności, można wykorzystać je na zasadach określonych przez Sprzedawcę i o ile Sprzedawca nie wskaże inaczej, nie łączą się z innymi promocjami, rabatami. Kody rabatowe mogą wiązać się z minimalną wartością Zamówienia.
- Zasady korzystania z kodu rabatowego są każdorazowo określane i przedstawiane przez Sprzedawcę w ramach przekazania informacji o kodzie rabatowym.
- Kod rabatowy o wartości wyższej niż wartość Zamówienia nie przyznaje prawa do wypłaty środków finansowych i nie przyznaje prawa do wykorzystania pozostałej wartości kodu rabatowego w ramach kolejnego Zamówienia.
- Kod rabatowy należy wykorzystać w ramach jednego składanego Zamówienia, wpisując go w odpowiednie miejsce dostępne w ramach składania Zamówienia. Po złożeniu Zamówienia, wykorzystanie kodu rabatowego nie jest możliwe.
- Podczas składania Zamówienia można skorzystać z jednego kodu rabatowego.
- Sprzedawca przewiduje możliwość wprowadzenia nowych Produktów do Sklepu i przeprowadzania czasowych promocji obejmujących wybrane Produkty lub wszystkie Produkty dostępne w Sklepie.
§8 Produkty
- Produkty są opisane w Sklepie, w szczególności w opisie Produktu wskazuje się informacje o jego właściwościach, Cenie.
- Produkty dostępne w Sklepie są dostępne, a w przypadku niedostępności danego Produktu Sprzedawca informuje o fakcie braku dostępności w opisie Produktu.
- W przypadku gdy dany Produkt jest dostępny w różnych wariantach, Klient posiada możliwość wyboru wariantu Produktu spośród wariantów Produktu dostępnych w Sklepie.
- O ile Sprzedawca nie wskaże inaczej w opisie Produktu, Produkty o charakterze treści cyfrowych takich jak szkolenia online, webinary, warsztaty online dostępne są po zalogowaniu na Konto, które umożliwia dostęp do Platformy na której ww. Produkty są zamieszczane przez Sprzedawcę i udostępniane w ramach Umowy.
- W ramach Sklepu Użytkownik ma możliwość sortowania Produktów dostępnych w Sklepie za pomocą wybranych przez siebie parametrów (kategoria, od najnowszych, od najstarszych, od najwyżej ocenianych itd.). Sprzedawca może wyróżniać w ramach widoku domyślnego w Sklepie Produkty najnowsze lub najwyżej oceniane.
- Sprzedawca nie stosuje mechanizmów profilowania w celu wyświetlania Użytkownikowi treści zgodnych z jego preferencjami w ramach korzystania ze Sklepu.
§9 Treści cyfrowe i Usługi cyfrowe
- W wypadku, gdy przedmiotem Umowy jest Treść cyfrowa lub Usługa Cyfrowa, Sprzedawca udostępnia Treść cyfrową (np. wzór dokumentu) lub Usługę Cyfrową na zasadach wskazanych w opisie danej Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej, a w przypadku braku określenia zasad na zasadach określonych w Regulaminie.
- Realizacja Zamówienia, którego przedmiotem jest Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa polega na udostępnieniu Klientowi Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej. Dane dostępowe przesyłane są na adres e-mail Klienta wskazany podczas składania Zamówienia (login i hasło do Konta, które umożliwia dostęp do Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej lub link do Treści cyfrowej). Utworzenie i utrzymanie Konta, które umożliwia korzystanie z Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej jest nieodpłatne. Treść cyfrowa może zostać udostępniona Klientowi w formie przesłania aktywnego linku umożliwiającego pobranie Treści cyfrowej na urządzenie Klienta.
- Treść cyfrową uznaje się za dostarczoną w momencie uzyskania dostępu do Treści cyfrowej, a Umowę wykonaną w momencie otrzymania danych dostępowych do Treści cyfrowej przez Klienta.
- W wypadku Treści cyfrowej, którą Klient ma możliwość pobrać na własne urządzenie (np. e-book), dostęp umożliwiający pobranie Treści cyfrowej (np. przesłany link) jest aktywny przez 14 dni od dnia zawarcia Umowy i w tym czasie Klient ma obowiązek pobrać Treść cyfrową (np. wzór dokumentu). Po upływie 14 dni link umożliwiający pobranie Treści cyfrowej ulega dezaktywacji. Po tym okresie dostęp do Treści cyfrowej wygasa. Klient ma przyznane prawo 5-krotnego pobrania Treści cyfrowej w formie dokumentu przeznaczonego do pobrania, po dokonaniu 5 pobrań pobranie Treści cyfrowej nie jest możliwe. Dokumenty udostępniane Klientowi oznaczane są danymi Klienta w celu zapobiegania nieuprawnionemu użyciu.
- Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, Klient uzyskał do niej dostęp.
- W zakresie Treści cyfrowych i Usług cyfrowych Sprzedawca udziela Klientowi niewyłącznej licencji do korzystania z Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, która jest przedmiotem Zamówienia. O ile w opisie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej Sprzedawca nie wskaże inaczej, Klient ma prawo do korzystania z Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej na warunkach określonych w Regulaminie. Wynagrodzenie z tytułu udzielenia licencji jest uwzględnione w ramach Ceny Produktu.
- Licencja udzielona Klientowi daje Klientowi prawo do korzystania z Treści cyfrowej lub Usługi Cyfrowej na własny użytek, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Klient nie ma prawa korzystania z Treści cyfrowej lub Usługi Cyfrowej w celach komercyjnych (zarówno w sposób odpłatny jak i nieodpłatny) innych niż użycie dokumentu we własnych celach (np. dystrybucji w jakiejkolwiek formie), dokonywać jakichkolwiek zmian w ramach Treści cyfrowej lub Usługi Cyfrowej, rozpowszechniania treści całości lub części Treści cyfrowej lub Usługi Cyfrowej.
- Licencja udzielona jest na 14 dni od dnia zawarcia Umowy o ile w opisie Treści cyfrowej lub Usługi Cyfrowej Sprzedawca nie wskazał inaczej (w wypadku gdy dostęp do Przedmiotu Umowy np. kursu online określony jest w opisie Produktu, licencja udzielona jest na czas trwania Umowy).
- Sprzedawca może dokonywać okresowej aktualizacji Treści cyfrowej lub Usług cyfrowych.
- Przed zawarciem Umowy, której przedmiotem jest Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa, Klient ma obowiązek zapoznać się z wymaganiami, które warunkują możliwość dostępu do korzystania z Treści lub Usługi cyfrowej. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności z Umową Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej w zakresie w jakim poinformował Klienta o wymogach umożliwiających skorzystanie z Usługi cyfrowej. Sprzedawca informuje Klienta o aktualizacjach niezbędnych do zachowania zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową oraz dostarcza je konsumentowi przez czas dostarczania Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej określony w Umowie, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły albo czas zasadnie oczekiwany przez Klienta, uwzględniając rodzaj Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej i cel, w jakim są wykorzystywane, oraz okoliczności i charakter Umowy, jeżeli Umowa przewiduje dostarczanie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej jednorazowo lub częściami.
- Gdy Klient nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji z ust. 10, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli poinformował o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania, niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Sprzedawcę.
§10 Niezgodność Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową
- Sprzedawca odpowiada za zgodność Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową na zasadzie Ustawy o prawach konsumenta w stosunku do Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta. W przypadku stwierdzenia niezgodności, Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą danych kontaktowych wskazanych w Regulaminie (adres korespondencyjny: ul. Żeromskiego 6, 34-300 Żywiec, adres e-mail kontakt@kancelariapietraszko.pl numer telefonu 660 670 164) i wskazać żądanie w związku z niezgodnością z Umową.
- Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są zgodne z Umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają ich m.in: opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia.
- Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił
- Domniemania określone w ust. 3 i 4 nie mają zastosowania:
a) jeżeli środowisko cyfrowe Klienta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Sprzedawca poinformował przed zawarciem Umowy,
b) Klient poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem Umowy o obowiązku współpracy ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Klienta, nie wykonuje tego obowiązku. - Jeżeli Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są niezgodne z Umową, Klient może żądać doprowadzenia do ich zgodności z Umową.
- Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową jest niemożliwe albo wymagałoby od niego poniesienia nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności oraz wartość Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej zgodnych z Umową.
- Sprzedawca doprowadza Treść cyfrową lub Usługę cyfrową do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności. Koszty doprowadzenia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową ponosi Sprzedawca.
- W wypadku gdy Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są niezgodne z Umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy w przypadku:
a) Gdy doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów zgodnie z ust. 7,
b) Gdy Sprzedawca nie doprowadził Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową zgodnie z ust. 8;
d) Gdy brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Treść cyfrową lub Usługę cyfrową do zgodności z Umową;
e) Gdy brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z mową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania z możliwości doprowadzenia do Umowy, - Gdy z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Obniżona Cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej niezgodnych z Umową pozostaje do wartości Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej zgodnych z mową. Jeżeli Umowa stanowi, że Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa pozostawały niezgodne z Umową.
- Klient nie może odstąpić od Umowy z tytułu niezgodności z Umową, jeżeli Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę Ceny, a brak zgodności z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową jest istotny.
- Sprzedawca udostępnia Klientowi na jego żądanie i na swój koszt, w rozsądnym czasie oraz w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego treści wytworzone lub dostarczone przez Klienta w trakcie korzystania z Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej. Sprzedawca może żądać zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczył Treść cyfrową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy. Klient zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt Sprzedawcy.
- Sprzedawca zwraca Cenę w części odpowiadającej Treści lub Usłudze cyfrowej niezgodnej z Umową oraz Treści cyfrowej lub Usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy.
- Sprzedawca ma obowiązek dokonać zwrotu Ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy lub obniżeniu Ceny.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu Ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient przy płatności za Zamówienie, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność Treści cyfrowej lub Usługi Cyfrowej z Umową w zakresie w jakim poinformował Klienta wyraźnie o tym, że określona cecha Treści cyfrowej lub Usługi Cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z Umową, a Klient wyraźnie zaakceptował brak danej cechy Treści cyfrowej lub Usługi Cyfrowej.
§11 Odstąpienie od Umowy i czas trwania Umowy
- Klientowi o statusie Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od Umowy zawartej za odległość w terminie 14 dni i bez podania przyczyny. Ustawowe prawo odstąpienia nie przysługuje w przypadku, gdy przedmiotem Umowy jest Treść cyfrowa lub usługa dostarczona/wykonana w całości na żądanie Klienta przed upływem 14 dni (np. w przypadku udzielenia dostępu do szkolenia online dostępnego w całości po zalogowaniu się, umożliwienia pobrania wzoru dokumentu, e-booka niezwłocznie po zawarciu Umowy za zgodą Klienta).
- W celu skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy, Klient o którym mowa w ust. 1 informuje Sprzedawcę o skorzystaniu z prawa odstąpienia wyraźnie np. kierując oświadczenie na adres e-mail: kontakt@kancelariapietraszko.pl lub na adres korespondencyjny Sprzedawcy wskazany w Regulaminie. Klient może skorzystać z formularza odstąpienia dołączonego do Regulaminu. Klient może w dowolny sposób złożyć oświadczenie o odstąpieniu. Sprzedawca niezwłocznie potwierdza otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu.
- Zwrot Ceny następuje w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.
- Zwrot płatności wykonywany jest przez Sprzedawcę na konto bankowe przy pomocy którego Klient opłacił Zamówienie lub na kartę płatniczą za pomocą której dokonano opłacenia Zamówienia lub na rachunek bankowy wskazany przez Klienta.
- Ustawowe prawo odstąpienia nie przysługuje gdy przedmiotem Umowy jest:
a) Świadczenie usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości,
b) Treść cyfrowa niedostarczana na nośniku materialnym, za którą Klient jest zobowiązany do zapłaty Ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Klientowi potwierdzenie utrwalone na papierze lub, za zgodą Klienta, na innym trwałym nośniku. - W wypadku Umów zawieranych na czas określony (np. dostęp do Produktu udostępnianego w częściach zgodnie z Umową) Umowa zawierana jest na czas wybrany przez Klienta lub wynikający z opisu danego Produktu.
- W przypadku gdy Umowa nie została wykonana w całości po zawarciu Umowy, Klient może wypowiedzieć Umowę na zasadach określonych w opisie Produktu, a w przypadku braku określenia, na zasadach określonych w Regulaminie. W przypadku udostępnienia całości Treści cyfrowej prawo wypowiedzenia nie przysługuje (umowa wykonana jest po udostępnieniu danych umożliwiających dostęp do całości Treści cyfrowej).
- Termin wypowiedzenia Umowy wynosi 30 dni kalendarzowych o ile Sprzedawca nie wskaże inaczej.
- W razie wypowiedzenia Umowy przez Klienta Sprzedawca ma prawo zatrzymania lub naliczenia odpowiedniej i uzasadnionej kwoty (zwracana część Ceny zostanie pomniejszona o koszty związane z wykonaną częścią Umowy oraz koszty poniesione na poczet wykonania Umowy zgodnie z warunkami Umowy). W wypadku gdy wypowiedzenie następuje bez ważnego powodu, Sprzedawca ma prawo do odszkodowania. Sprzedawca przedstawia przesłanki warunkujące wysokość odliczonej od zwracanej Ceny kwoty na prośbę Klienta. W takim wypadku wartość udostępnionych Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych, wykonanych Usług jest odliczana od zwracanej kwoty.
- W przypadku udostępnienia całości Treści cyfrowych czy wykonania Usług przez Sprzedawcę w ramach Umowy, której przedmiotem jest Treść Cyfrowa czy Usługa przed upływem terminu prawa odstąpienia i na żądanie Klienta, Umowę w tym zakresie uważa się za wykonaną. Oznacza to, że w zakresie udostępnionych na żądanie Treści cyfrowych lub wykonanych Usług wypowiedzenie nie przysługuje.
- Klientowi o statusie Przedsiębiorcy, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta strony nie przysługuje ustawowe prawo odstąpienia od Umowy.
- W przypadku Klienta o statusie Przedsiębiorcy, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta strony wyłączają możliwość wypowiedzenia Umowy zawartej na czas określony (tj. okres trwania Umowy wybrany przez Klienta w Sklepie).
§12 Przepisy dotyczące Przedsiębiorców
- W przypadku Klienta o statusie Przedsiębiorcy, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta strony Umowy wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi na podstawie Kodeksu cywilnego.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy do stosunku do Klienta o statusie Przedsiębiorcy, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest ograniczona do wysokości zapłaconej Ceny i kosztów dostawy. Nie przysługują takiemu Klientowi roszczenia z tytułu utraconych korzyści.
- W przypadku Klienta o statusie Przedsiębiorcy, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy w takim wypadku może nastąpić bez podania przyczyny, a Klient o statusie Przedsiębiorcy nie posiada w takim wypadku żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
- Sprzedawca może wypowiedzieć Klientowi o statusie Przedsiębiorcy, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, umowę, której przedmiotem jest Usługa świadczona drogą elektroniczną ze skutkiem natychmiastowym oraz ograniczyć dostępne w ramach Sklepu metody Płatności.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem, który nie jest Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
§13 Dane osobowe
- Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klienta jako administrator danych osobowych.
- Podanie danych w ramach zawierania Umowy jest niezbędne do jej zawarcia lub zawarcia innej umowy w ramach Sklepu (np. o prowadzenie Konta).
- W ramach Sklepu Sprzedawca może przetwarzać także dane w innych celach, takich jak np. odpowiedź na pytanie skierowanie do Sprzedawcy, przesłanie oferty na prośbę podmiotu zwracającego się z zapytaniem.
- Zasady przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę, zostały przedstawione w Polityce prywatności osadzonej na stronie Sklepu.
§14 Pozasądowe rozwiązywanie sporów
- Sprzedawca deklaruje chęć polubownego rozwiązania wszelkich sporów i wyraża zgodę na rozwiązanie ewentualnych sporów w drodze postępowania mediacyjnego, polubownego.
- W przypadku ewentualnych sporów Sprzedawca informuje Konsumentów o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązania sporu, dochodzenia roszczeń przysługujących Konsumentowi. W szczególności, Konsument ma możliwość:
a) skierowania swojej sprawy do sądu polubownego konsumenckiego, który działa przy instytucjach publicznych np. przy Izbie Handlowej,
b) skierowania prośby o rozwiązanie sporu w ramach mediacji do odpowiedniej instytucji np. Izby Handlowej,
c) zwrócenia się do powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta,
d) skorzystania ze wsparcia instytucji, która w ramach zadań statutowych chroni prawa konsumentów. - Konsument może znaleźć szczegółowe informacje w przedmiocie realizacji roszczeń w ten sposób w siedzibach instytucji zajmujących się polubownym rozwiązaniem sporów (np rzeczników konsumentów, Inspekcja handlowa), na stronach internetowych ww. instytucji oraz w siedzibie i na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (https://polubowne.uokik.gov.pl/, https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php ).
- Konsument ma prawo zwrócić się do krajowego punktu kontaktowego, który udziela konsumentom informacji o polubownym rozwiązaniu sporu, możesz skorzystać z jego pomocy jako konsument. (Polski punkt kontaktowy dostępny jest pod adresem Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, numerem telefonu 0048 22 55 60 33, adresem e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl, a więcej szczegółów znajdziesz na stronie https://polubowne.uokik.gov.pl/kontakt,7,pl.html).
§15 Moderowanie treści i zgłaszanie nieprawidłowości (DSA)
- W wypadku gdy Użytkownik poweźmie wątpliwość co do treści zamieszczonych w Sklepie, Sprzedawca prosi o kontakt w języku polskim za pomocą danych określonych w Regulaminie lub innych form kontaktu dostępnych w ramach Sklepu (punkt kontaktowy dla Użytkownika Sklepu).
- Za treści nielegalne uważa się treści niezgodne z przepisami prawa, w szczególności treści przedstawiające nieodpowiednie, ubliżające traktowanie innych podmiotów, w tym dzieci, zwierząt, w tym celach seksualnych, prywatne zdjęcia, treści naruszające prawa autorskie, treści służące do sprzedaży z naruszeniem praw konsumenta, treści z charakterem cyberstalkingu, treści nawołujące do nieprzestrzegania prawa, treści nawołujące do nienawiści, terroryzmu, dyskryminacji.
- Sprzedawca informuje, że w przypadku zamieszczenia w Sklepie treści niezgodnych z postanowieniami Regulaminu, przepisami prawa, treści, które naruszają dobre obyczaje, treści, które naruszają prawa osób trzecich, treści, które są wulgarne, treści o charakterze marketingowym (w tym spam) zastrzega prawo moderacji takiej treści poprzez zmianę, usunięcie jej części lub całości, przy czym w miarę możliwości Sprzedawca poweźmie działania zmierzające do kontaktu z podmiotem zamieszczającym takie treści w celu doprowadzenia jej do zgodności. Sprzedawca w miarę możliwości dokonuje ww. działań z poszanowaniem prawa do wolności słowa i informacji. Sprzedawca umożliwia kontakt w przedmiocie treści zamieszczanych w Sklepie i dokonanie zgłoszenia w tej sprawie, za pomocą danych kontaktowych określonych w Regulaminie (w ramach kontaktu zaleca się wskazać nielegalną, niezgodną z zasadami wg. zgłaszającego treść lub treść, która w ocenie zgłaszającego powinna być objęta moderacją oraz dane kontaktowe zgłaszającego). Sprzedawca potwierdza fakt dokonania zgłoszenia oraz informuje o podjętych działaniach po rozpatrzeniu zgłoszenia i ustaleniu stanu faktycznego. Jeśli to możliwe, Sprzedawca o podjętych działaniach informuje także podmiot zamieszczający treść zgłoszoną do moderacji. Sprzedawca ma prawo do zawieszenia Konta lub usunięcia Konta lub zablokowania możliwości korzystania z funkcjonalności Sklepu Użytkownikom, którzy zamieszczają w Sklepie treści niezgodne z Regulaminem, przepisami prawa czy naruszającymi dobre obyczaje biorą pod uwagę ustalenia poczynione na podstawie zgłoszenia dotyczącego danych treści, a o podjętych działaniach informuje podmiot wobec którego zastosowano jedną z ww. sankcji. Sprzedawca podejmuje decyzję w przedmiocie zgłoszenia w rozsądnym terminie, do 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia, a od decyzji można odwołać się w terminie 14 dni od dnia otrzymania.
- Sprzedawca ma prawo odmowy publikacji treści niezgodnych z postanowieniami Regulaminu, przepisami prawa czy które naruszają dobre obyczaje oraz zastrzega prawo moderacji takiej treści poprzez zmianę, usunięcie jej części lub całości, przy czym w miarę możliwości Sprzedawca poweźmie działania zmierzające do kontaktu z podmiotem zamieszczającym takie treści w celu doprowadzenia jej do zgodności na zasadach określonych w ust. 2.
- W wypadku gdy Sprzedawca poweźmie wątpliwość co do legalności treści zamieszczonej w Sklepie, z zgodnie z obowiązkami nałożonymi na Niego przez przepisy prawa, w tym m.in. DSA, dokona zgłoszenia takiej treści do odpowiedniego organu krajowego. W wypadku gdy Sprzedawca uzna treści za dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe.
- Sprzedawca informuje, że na wniosek uprawnionego organu przekazuje mu informacje związane z treściami dostępnymi w ramach Sklepu, w tym o podmiocie zamieszczającym treść w wypadku gdy ma taki obowiązek.
- Sprzedawca usuwa nielegalne treści w przypadku otrzymania dyspozycji ich usunięcia od uprawnionego organu państwowego.
- W wypadku gdy organy krajowe podezwą wątpliwość co do treści zamieszczonych w Serwisie, Sprzedawca prosi o kontakt w języku polskim za pomocą danych określonych w Regulaminie w (punkt kontaktowy dla organu krajowego, Komisji i Rady Usług Cyfrowych).
- Sprzedawca nie korzysta z narzędzi służących do automatycznego moderowania treści.
- Użytkownikowi przysługuje skarga do krajowego koordynatora ds. usług cyfrowych.
§16 Postanowienia końcowe
- Umowa zawierana jest w języku polskim i podlega prawu polskiemu.
- Regulamin stanowi wzorzec umowny zgodnie z art. 384 § 1 Kodeksu cywilnego.
- Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie istotnych postanowień zawieranej z Klientem Umowy następuje w momencie przesłania na adres e-mail Klienta wskazany podczas składania Zamówienia linku do treści Regulaminu wraz z innymi informacjami dotyczącymi Zamówienia.
- Dostępne w ramach Sklepu materiały tekstowe, fotografie, graficzne, wizualne czy audiowizualne, także te z którymi można zapoznać się bezpłatnie (artykuły, materiały video, fotografie itd.) mogą stanowić utwory w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i podlegają ochronie prawnej. W przypadku chęci wykorzystania ww. Sprzedawca prosi o kontakt.
- Nieuprawnione użycie treści, materiałów określonych w ust. 2, podobnie jak Produktów może rodzić odpowiedzialność cywilną lub karną na gruncie przepisów prawa, a Sprzedawca może dochodzić także odszkodowania czy zadośćuczynienia z tytułu naruszeń, w tym nieuprawnionego użycia.
- Sprzedawca może dokonać zmiany Regulaminu z ważnej przyczyny, tj. wprowadzenie nowych Produktów, zmiana operatora płatności, zmiana funkcjonalności Sklepu, zmiana zasad zawarcia lub wykonania Umowy czy zmiana przepisów prawa¸ wydania decyzji, orzeczeń odpowiednich organów, jeśli wymuszają wprowadzenie zmian, zmiana organizacyjna przedsiębiorstwa.
- O każdej zmianie Regulaminu, która dotyczy Klienta, Sprzedawca poinformuje e-mailowo lub pisemnie, nie później niż 14 dni przed planowanym terminem wprowadzenia zmian, aby Klient mógł się z nimi zapoznać. Sprzedawca poczeka na akceptację nowego brzmienia Regulaminu przez Klienta np. w ramach Platformy, przez e-mail lub pisemnie. Klient może też w takiej sytuacji zrezygnować z Umowy ze skutkiem natychmiastowym, jeśli zmiana Regulaminu wpływa na wzajemne prawa i obowiązki. Wtedy Klient zawiadamia Sprzedawcę przez e-mail lub pisemnie, że wypowiada On umowę.
- Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia Umowy.
- Zmiana Regulaminu wchodzi w życie od dnia opublikowania na stronie Sklepu.
- Klient, który posiada Konto zostanie poinformowany o zmianie Regulaminu przez Sprzedawcę poprzez wiadomość przesłaną na adres e-mail przypisany do Konta Klienta. W razie braku akceptacji Klient może przekazać Sprzedawcy dyspozycję usunięcia Konta w każdym momencie.
- Sprzedawca może wypowiedzieć umowę, której przedmiotem jest Konto z zachowaniem 10 dni wypowiedzenia w wypadku wystąpienia ważnych powodów np. w wypadku gdy Klient narusza postanowienia Regulaminu w sposób rażący lub powtarzalny (m.in. zakłóca funkcjonowanie Sklepu, utrudnia korzystanie ze Sklepu innym Użytkownikom) lub zasady współżycia społecznego w ramach korzystania ze Sklepu.
- W razie uznania, że dane postanowienie Regulaminu nie jest zgodne z przepisami prawa lub narusza prawa Konsumentów, zastosowanie znajdują przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
- Wszelkie spory związane z Umową zostaną poddane pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego właściwego zgodnie z przepisami prawa o ile w Regulaminie nie wskazano inaczej.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, w ramach ustaleń stron lub w ramach opisu Produktu, zastosowanie znajdują przepisy prawa polskiego, w szczególności Ustawy o prawach konsumenta, Kodeksu cywilnego czy Ustawy o prawie autorskim.
- Opinie prezentowane w Sklepie są weryfikowane przez Sprzedawcę na zasadach określonych w Regulaminie opinii dostępnym w ramach Sklepu.
- Regulamin jest dostępny na stronie Sklepu, a w razie zmiany Regulaminu poprzednie wersje dokumentu znajdują się na dole Regulaminu.
Link do Regulaminu:
- Aktualna wersja Regulaminu obowiązująca od __ ___ 2025 r.
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Miejscowość, data: ______________
Dane Klienta:
Imię i nazwisko/firma (w wypadku Przedsiębiorcy na prawach konsumenta): ________________________________________________________
Adres/ adres firmy(w wypadku Przedsiębiorcy na prawach konsumenta): ______________
NIP (w wypadku Przedsiębiorcy na prawach konsumenta): ______________
E-mail:______________
Numer telefonu: ______________
Numer zamówienia: ______________
Data odbioru zamówienia: ______________
Dane Sprzedawcy:
Firma: Justyna Pietraszko Kancelaria Radcy Prawnego
Adres: ul. Żeromskiego 6, 34-300 Żywiec
E-mail: kontakt@kancelariapietraszko.pl
Numer telefonu: 660 670 164
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
Niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy zawartej dnia ___________, numer zamówienia _____________ dotyczącej: _____________________________________________ (określenie przedmiotu umowy).
Proszę o zwrot kwoty _______ zł (słownie ______________________ złotych) poprzez zwrot na rachunek bankowy z którego dokonano płatności/ na rachunek bankowy o numerze: _________________________.
Data: _____________________ Podpis: _____________
*Oświadczam, że zawarta Umowa jest bezpośrednio związana z prowadzoną przeze mnie działalnością gospodarczą, ale nie posiada ona dla mnie charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Poniżej wskazuję PKD mojej działalności gospodarczej znajdujące się w CEIDG:
- PKD NR ……………………………
- PKD NR ……………………………
- PKD NR ……………………………
Data: _____________________ Podpis: _____________
*Oświadczenie składane przez przedsiębiorcę na prawach konsumenta, tj. przedsiębiorcę, który zawiera umowę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lecz przedmiot umowy nie ma charakteru zawodowego dla przedsiębiorcy prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą,
FORMULARZ REKLAMACJI
Miejscowość, data: ______________
Dane Klienta:
Imię i nazwisko/firma (w wypadku Przedsiębiorcy na prawach konsumenta): ________________________________________________________
Adres/ adres firmy(w wypadku Przedsiębiorcy na prawach konsumenta): ______________
NIP (w wypadku Przedsiębiorcy na prawach konsumenta): ______________
E-mail:______________
Numer telefonu: ______________
Numer zamówienia: ______________
Data odbioru zamówienia: ______________
Dane Sprzedawcy:
Firma: Justyna Pietraszko Kancelaria Radcy Prawnego
Adres: ul. Żeromskiego 6, 34-300 Żywiec
E-mail: kontakt@kancelariapietraszko.pl
Numer telefonu: 660 670 164
Reklamacja Produktu
Informuję, że Produkt zakupiony w sklepie dnia ___________ (numer zamówienia ___________), ________________________________(opis Produktu) jest niezgody z umową tj. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Niezgodność z umową została stwierdzona w dnia __ ______ 202_ r .
W związku z powyższym:
- Żądam doprowadzenia Produktu do zgodności z umową,
- Żądam obniżenia Ceny Produktu,
- Odstępuję od umowy.
Proszę o zwrot kwoty _______ zł (słownie ______________________ złotych) poprzez zwrot na rachunek bankowy z którego dokonano płatności/ na rachunek bankowy o numerze: _________________________.
Data: _____________________ Podpis: _____________
*Oświadczam, że zawarta Umowa jest bezpośrednio związana z prowadzoną przeze mnie działalnością gospodarczą, ale nie posiada ona dla mnie charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Poniżej wskazuję PKD mojej działalności gospodarczej znajdujące się w CEIDG:
- PKD NR ……………………………
- PKD NR ……………………………
- PKD NR ……………………………
Data: _____________________ Podpis: _____________
*Oświadczenie składane przez przedsiębiorcę na prawach konsumenta, tj. przedsiębiorcę, który zawiera umowę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lecz przedmiot umowy nie ma charakteru zawodowego dla przedsiębiorcy prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą,