Rejestracja znaku towarowego z dofinansowaniem ponownie możliwa!
Duża część moich czytelników już skorzystała z opcji rejestracji znaku towarowego z dofinansowaniem w ostatnich latach.
Pojawiła się szansa na otrzymanie kolejnego dofinansowania w tym roku, rejestruję kolejne znaki towarowe.
Całkiem możliwe, że i Ty zastanawiasz się jak wzmocnić ochronę swojej marki, firmy.
Dlatego zebrałam najważniejsze informacje i opisuję, jak przebiega rejestracja znaku towarowego z dofinansowaniem.
Dzięki ochronie swojego znaku towarowego chronisz swoją markę, budujesz zaufanie klientów i zabezpieczasz swoje działania.
Znak towarowy może przynosić Ci (i Twojej spółce) albo Twojej spółce korzyści finansowe.
Znak towarowy może przynosić finansowe korzyści, także gdy jesteś wspólnikiem spółki z o.o.
Możesz przykładowo zawrzeć ze swoją spółką odpowiednią umowę i udostępnić jej Twój znak do używania na określonych warunkach.
Korzyści z rejestracji znaku towarowego
Jakie korzyści niesie za sobą rejestracja znaku towarowego?
Ochrona prawna: Zarejestrowany znak towarowy jest chroniony prawem, co daje Ci wyłączne prawo do jego używania w odniesieniu do określonych towarów i usług. W razie naruszenia masz większą skuteczność ochrony swoich praw.
- Przewaga konkurencyjna: Masz monopol na używanie swojego znaku towarowego w zarejestrowanych klasach.
Budowanie wartości marki: Chroniony znak towarowy zwiększa wartość Twojej firmy, budując zaufanie klientów i wyróżniając Cię na tle konkurencji.
Unikalność marki na rynku: Rejestracja znaku towarowego daje pewność, że nikt inny nie będzie go używać.
Bezpieczeństwo inwestycji: Rejestracja znaku towarowego zabezpiecza Twoje inwestycje w marketing i rozwój marki, uniemożliwiając innym podmiotom korzystanie z Twojej renomy.
- Zmniejszenie ryzyka kradzieży i nieuprawnionego używania: Jeśli to Ty zarejestrujesz znak towarowy, to nikt inny nie będzie mógł tego zrobić. Niestety, zdarza się, że ktoś inny rejestruje markę od dawna używaną przez innego przedsiębiorcę. Nie zostawiaj takiej furtki swojej konkurencji.
Jakie są rodzaje znaków towarowych?
Upraszczając, można powiedzieć, że standardowo wyróżniamy:
Znak towarowy słowny – np. nazwa twojej firmy, marki
Znak towarowy graficzny – np. logo
Znak towarowy słowno-graficzny – np. logo+ napis albo logo z napisem (może to być napis w formie grafiki).
Oznaczenia rejestruje się w klasach dotyczących określonych towarów lub usług.
Spółka z o.o. w związku partnerskim – częste pytania i odpowiedzi
Dofinansowanie z SME Fund 2025: rejestracja znaku towarowego z dofinansowaniem
Obecnie masz możliwość skorzystania z dofinansowania na rejestrację znaku towarowego dzięki programowi SME Fund 2025. Program ten oferuje małym i średnim przedsiębiorstwom zwrot części kosztów związanych z ochroną własności intelektualnej.
Możesz zgłosić wniosek o otrzymanie bonu w ramach swojej JDG jako osoba fizyczna. Wniosek o bon może złożyć też spółka z o.o.
Wysokość dofinansowania: Program przewiduje zwrot do 75% opłat urzędowych za zgłoszenie znaku towarowego, z maksymalną kwotą dofinansowania wynoszącą 700 EUR.
Koszty rejestracji w Urzędzie patentowym: Standardowe opłaty za rejestrację znaku towarowego w Polsce wynoszą:
- 400 PLN za zgłoszenie w jednej klasie towarowej/usługowej (online)
- 120 PLN za każdą dodatkową klasę
- 400 PLN za 10-letnią ochronę w jednej klasie
- 90 PLN za publikację informacji o udzielonym prawie ochronnym
Dzięki dofinansowaniu możesz znacząco obniżyć te koszty.
Rejestracja znaku towarowego z dofinansowaniem — krok po kroku
- Sprawdzenie zdolności rejestrowej: Przeprowadzam analizę, aby upewnić się, że Twój znak spełnia wszystkie wymogi i nie narusza praw osób trzecich. Nie każde oznaczenie można zarejestrować jako znak towarowy. Ograniczenia mogą wynikać z przepisów albo z okoliczności, z których wynika, że ktoś inny ma ochronę na taki sam albo podobny znak towarowy.
- Uzyskanie dofinansowania: Pomagam w przygotowaniu i złożeniu wniosku o dofinansowanie z SME Fund 2025, abyś mógł skorzystać z dostępnych środków na ochronę swojej marki. Pamiętaj, że bon na rejestrację znaku towarowego musisz otrzymać przed złożeniem wniosku w Urzędzie Patentowym, abyś mógł otrzymać zwrot z bonu. Najpierw bon, później wniosek w Urzędzie Patentowym!
- Proces rejestracji: Zajmuję się wszystkimi formalnościami związanymi ze zgłoszeniem znaku w Urzędzie Patentowym, dbając o poprawność i kompletność dokumentacji. Monitoruję proces rejestracji, w tym jestem w kontakcie z Urzędem Patentowym i daję Ci znać, jak znak jest zarejestrowany.
Proces rejestracji znaku towarowego trwa zazwyczaj około 6 miesięcy. Okres ochrony marki (znaku towarowego) trwa 10 lat.
Warunki wypłaty zaliczki na poczet dywidendy
Monetyzacja znaku towarowego
Na wstępie wspomniałam, że znak towarowy może generować dla Ciebie dodatkowy dochód. Mówiąc wprost, możesz pobierać opłaty za korzystanie z Twojego znaku towarowego. To niewątpliwie kolejna zaleta zarejestrowanego znaku towarowego.
Jeśli jesteś wspólnikiem spółki z o.o., posiadanie zarejestrowanego znaku towarowego otwiera przed Tobą dodatkowe możliwości finansowe. Możesz udostępnić spółce swój znak na podstawie odpowiedniej umowy, co pozwoli Ci na uzyskiwanie regularnych płatności z tego tytułu. Taka strategia nie tylko generuje dodatkowy dochód po Twojej stronie, ale także może być korzystna podatkowo dla obu stron.
Rejestracja znaku towarowego z dofinansowaniem — podsumowanie
Jeśli zastanawiasz się nad tym czy warto zarejestrować swoje oznaczenie, to myślę, że teraz jest dobry moment na decyzję.
Możesz wzmocnić ochronę swojej marki i otrzymać zwrot 75% kosztów urzędowych. Pula środków dofinansowania jest ograniczona, więc im szybciej złożysz wniosek o dofinansowanie, tym większa szansa na otrzymanie bonu jeśli spełniasz warunki.
Zachęcam do skontaktowania się ze mną w celu omówienia szczegółów i rozpoczęcia procesu rejestracji znaku towarowego. Zadbaj o bezpieczeństwo i rozwój swojej marki już dziś!
Przeanalizuję Twoją sytuację i przygotujemy wszystkie niezbędne dokumenty.
Justyna Pietraszko
radca prawny
kontakt@kancelariapietraszko.pl
tel. 660 670 164
#rejestracjazankutowarowego #dofninasowanienarejstracjęznakutowarowego
Zdjęcie: Andrea Piacquadio
***
PKD 2025
Nowe kody PKD 2025 obowiązują od 1 stycznia 2025 r.
PKD to Polska Klasyfikacja Działalności, za pomocą której wskazujesz przedmiot swojej działalności.
Rozporządzenie wprowadzające PKD 2025 w życie zostało wydane 18 grudnia 2024 r.
Co to oznacza dla Ciebie i Twojej spółki? Czy musisz zmienić dotychczasowe PKD?
W pierwszej kolejności musisz zweryfikować swoje PKD. Mogą wymagać aktualizacji i dostosowania do PKD 2025 oraz wpisu do KRS w wypadku spółki. Część kodów jest taka sama i nie trzeba ich zmieniać.
Jeśli prowadzisz JDG to niewykluczone, że i tam będziesz musiał dokonać zmian. Zmiany kodów PKD w ramach JDG dokonasz [Czytaj dalej…]
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }